Bjaavann Golfklubb - Kristiansand

Bjaavann Golfklubb - Kristiansand ble stiftet 1. juli 2003, og er rangert som en av Norges beste baner. Banen er en 18 hulls mesterskapsbane lokalisert rundt Bjåvannet like utenfor Kristiansand. I tillegg til banen har vi et flott klubbhus med utsikt til green 18, en fullverdig drivingrange, samt innendørs treningsfasiliteter med treningsutstyr og golfsimulatorer.

Banen er designet av en av verdens mest anerkjente golfarkitekter, Robert Trent Jones Jr. Med det som utgangspunkt har klubben ambisjoner om å bli anerkjent som en golfklubb med et godt miljø som fostrer gode golfspillere og som kan være vertskap for store golfturneringer både av nasjonalt og internasjonalt format. Klubben har arrangert en rekke forbundsturneringer inkludert Norgesmesterskapet i 2011, NM Senior i 2020 og Norgesmesterskapet i 2023.

Magasinet Norsk Golf (september 2023) omtaler banen som "Sørlandets skjulte skatt

Robert Trent Jones Jr. beskriver banen slik:
"The good people of Bjaavann Golfklubb provided us with a wonderful canvas on which to create golf art. The extraordinary site embodies the many beautiful characteristics that Norway is blessed with. Our job was merely to discover and unveil a great golf experience while respecting Mother Nature."

Vi ønsker deg velkommen til en flott golfopplevelse på Bjaavann Golfklubb - Kristiansand!

NM 2023 Finaledag - Foto: Eirik Andresen