Turneringer

Mats Ege tar klubbmestertittelen!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 28. august 2016  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets klubbmesterskap, i alle klasser, ble arrangert denne helga, 27-28. august. Det er et konsept vi bør fortsette med. Etter gårsdagens to runder ledet Mats Ege herre-klassen med et fattig slag på regjerende klubbmester Jonas Lønn. Da scorekortene ble levert etter dagens runde viste det seg at ledelsen var doblet. Gratulerer til vår nye klubbmester!

Klubbmesterskapet skal være et høydepunkt på sesongens turneringsprogram og en fest for klubben. Vi har klart å få samlet alle mesterskapene og det er et godt utgangspunkt for å lage dette til en klubb-happening. Det var invitert i hele ni klasser, men det var bare deltakere i seks av dem, hvor var juniorene?

Dessverre manglet det mye på festpreget. Ikke på grunn av banen som var i sin beste stand nedbørsmengdene den siste tiden tatt i betraktning - takk og honnør til Stian og resten av banemannskapet. Ikke på grunn av spillerne som gjorde sitt til at turneringen ble både god og spennende - takk til alle deltakerne for god innsats og sporty innstilling. Ikke på grunn av været som var flott på lørdag, men som gradvis forverret seg utover søndagen.

Festpreget manglet fordi vi (les:styreformannen) sov i timen da turneringen ble planlagt. Festen ble rett og slett aldri planlagt. Jeg vil her overfor spillerene og klubben beklage fadesen og si unnskyld! Dere fortjener bedre.

Jeg håper og tror at neste klubbmesterskap kan bli noe helt annet. To flotte dager, godt vær og god golf, deltakere i alle klasser, sosialt samvær med bevertning etter turneringen, et skikkelig premiebord og fortjent heder og ære til klubbmesterene.

Så til det sportslige:

Herreklassen ble en gyser, hvor unge Ege beholdt ledelsen fra start til mål. "Gamle"mesteren Jonas Lønn må se seg om etter ny parkeringsplass neste år. Meget sterkt spill av Øyvind Larsen, for anledningen i hvite sko og med Larsen Sr. som caddie. Hvem hadde tippet Gordon utenfor pallen?

Dameklassen bestod av kun to spillere og hjemvendte Ida Katrine Lindevik ble ikke uventet for sterk for Karoline Ellingsberg. To jevne runder ga tittelen Klubbmester. Gratulerer!

Damer - senior ble en kamp mellom Kari Hefte og Inger Holm Knutsen. Kari hadde heldigvis en solid runde fra lørdagen å flyte på for Inger kom meget sterkt på slutten. Gratulerer Kari!
Stor honnør til Anni som koste seg begge dager og som ville vise at høyhandicapere også har en plass i klubbmesterskapet. Vi håper mange følger Annis eksempel til neste år.

Herrer - senior, 50-59 år, ble et tett oppgjør mellom Jan Erik Johannessen og Lasse Eikrem. Lasse ledet med ett fattig slag etter lørdagens runde. Jevnt godt spill av Jan Erik i finalerunden sikret seieren. Gratulerer!
Eivind Knutsen beholdt tredjeplassen fra lørdagen.

Herrer - Senior, 60-69 år, ble en batalje mellom ringrevene Oddleif Olsen og Svein Sæhle. Dødt løp på lørdag ble til en seier med 2 slags margin for Oddleif Olsen. Gratulerer!
En knallrunde på lørdagen sendte Sigurd Tvedt ut i lederballen i finalerunden. Det ble tungt som resultattavla viser. Olav Ropstad rykket derved en plass opp fra lørdag til søndag.

Herrer - Senior, over 70 år, ble en "walk-in-the-park" for Tim Markham selv om Yngvar Knutsen yppet seg på finalerunden. Gratulerer Tim!
Per Sigurd Aulin kompleterte klassen som definitivt må ha et potensiale for flere deltakere.

Resultatene kan studéres i detalj i GolfBoX