Turneringer

Av: Trond Nilsen  |  Publisert: 6. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Påmelding til KM match åpnet

Klubbmesterskap i matchplay

Da er det klart for oppstart av årets klubbmesterskap i matchplay. Dette er det nærmeste vi kommer det spennende formatet i Ryder Cup

Formatet er som før at vi spiller cupspill, der en får 2-3 uker på å spille hver runde mot motstanderen sin. Tidspunktet avtales spillerne imellom og en booker tid i golfbox. Spilleren som vinner går videre til neste runde, og taperen er slått ut. Når vi har nådd kvartfinale og står igjen med de siste 8 spillerne, vil alle 8 spille de siste 3 rundene i et plasseringssluttspill.

Nytt av året er at vi har gått tilbake til ¾ handikap, Det betyr at spiller med høyest handikap for (mottatt slag fra spiller A x 0,75 – mottatte slag spiller B x 0,75) som mottatte slag i matchen. Spilleren med lavest hcp får da ingen mottatte slag.

Påmeldingsfrist er 16 mai kl 12

Resten av info er inne på turneringen i golfbox.

Hilsen Turneringsleder

Erlend Jerstad,