Turneringer

Grått og trist i Senior Lag-NM

Av: Oddleif Olsen  |  Publisert: 21. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Været var grått og trist i helgen, og heller ikke spillet var strålende.

I helgen ble det arrangert NSG Lagmesterskap, som er et uoffisielt Lag-NM for seniorspillere. Bjaavann rykket opp i toppdivisjonen i fjor, og laget i 3. divisjon rykket også opp i 2. divisjon, så vi var representert i alle 3 divisjonene.

Våre beste menn spilte i 1. div i Kongsvinger fikk det tøft uten vår spydspiss Atle Bartha som ikke kunne stille opp. Jan Erik Johannessen og Trond Stomnås spilte en bra fourball, mens Terje Erga og Lasse Eidskrem var best i single. Nivået er høyt og uten at alle er på topp hele tiden så blir det vanskelig å hevde seg. Dermed ble det nedrykk!

Bjaavann 2 endte på 9 plass i 2. div. i Kragerø. Det holdt verken til opprykk eller å slå KGK. Pemba Lama Tamang og Oddleif Olsen hadde en meget bra fourball, mens Alf Børge Birkeland og Svein Sæhle slet litt med presisjonen. I single var det Svein som var vår bestemann. Forskjellen i forhold til KGK var Per Berge som slo til med en 71 runde (+1) på søndagens single. Ettersom hver klubb kun kan ha ett lag i 1. og 2. divisjon, så medførte førstelagets nedrykk at Bjaavann 2 også rykket ned.

Bjaavann 3 gjorde en bra figur i 3. div i Larvik og ble nr. 6. Jan Åge Nordlie og Atle Rørheim var hårfint foran Ole Dag Rike og Jakob Bakka i fourball. I single var Jakob best med +9 foran Atle +10. Vi noterer en Eagle på siste hull for Jakob!

Alle var imidlertid enige om at det var en fin tur!

Resultater:
Kongsvinger