Turneringer

Fantastisk Championship 44 - Grønt Fokus turnering

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 25. juni 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det ble vartet opp med eagler og birdies i hopetall under lørdagens turnering hvor alle gikk fra utslag 44. Banen riktig innbød til godt spill og Pemba Tamang og Anne Marie Schumann svarte på tiltale og kunne hver innkassere gavekort på Grønt Fokus til verdi av 3000 kr. Gratulerer! Vi andre koste oss med nydelig grillmat og godt selskap i solveggen.

Det ble spilt slaggolf i tre klasser og totalt deltok 58 spillere - en fin blanding av ung og gammel, lav og høyhandicapere.

Å spille fra 44 var en ny opplevelse for flere. Det å kunne nå greenen fra utslaget på par-4 hullene på front9 gjorde nok at enkelte tok noe stor risiko, men resultatene viser at mange lykkes. I herreklassen måtte en spille på netto-par for å komme topp 10.

Beste bruttoscore hadde Gordon Murray med 31 slag; eagle på hull 6, 4 birdies, 3 par og en boggey på hull 9.

Takk til grillmester Lasse, betjeningen i klubbhuset og ikke minst Greenkeeper Stian for nyklipte greener og en fantastisk bane.

Gratulerer til vinnerene og en stor takk til Grønt Fokus for generøse gavekort.

Dameklassen (gavekort på kr 3000 til vinner og 2000 til nr. 2):

Herreklassen (gavekort på kr 3000 til vinner, 2000 kr til andremann og 1000 til 3. plass):

Mixed klassen (hcp>36, gavekort på kr 1000 til vinneren):