Turneringer

Bedriftsidrettens Nasjonale Turnering – vel gjennomført!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 21. august 2016  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vest Agder Bedriftsidrettskrets arrangerte i helga 20-21. august bedriftsgolfens årlige prestisjeturnering (tidligere kalt BedriftsNM) på Bjaavann. Et meget vellykket arrangement med både fornøyde spillere og arrangører. I kjent mesterskapstil måtte det komme et par styrtbyger under lørdagens konkurranse, men alle taklet det med et smil.

Bjaavannspillerne var nesten uforskammet ubeskjedne i lørdagens singel konkurranse, mens i søndagens greensome var de litt mer beskjedne og nøyde seg med sølvmedalje. Kan lørdagens hyggelige bankett ha spilt inn?

Det hele startet på fredagen hvor mange deltakere tok en innspillsrunde i strålende vær. Kl. 18 hadde ordfører Harald Furre invitert alle deltakerne til en hyggestund i Rådhuskvartalet hvor han ønsket velkommen til byen, serverte godt drikke og snacks og Bjaavann-golfer og jazzmusiker Øyvind Nypan imponerte på gitaren.

Lørdagens singelkonkurranse med 84 spillere ble mot slutten en litt våt affære. Det la imidlertid ingen demper på kveldens bankett på Hotell Norge hvor et utall av premier ble delt ut. Mye gikk til hjemmespillerne og det var tydelig at noen av de tilreisende fant banen ganske utfordrende.

Det ble konkurrert i 2 dameklasser og 3 herreklasser. Hele 3 vinnere spiller til daglig på Bjaavann. Vi gratulerer Anni Nybøen, Pemba Tamang og Osmund Daland!

Søndagens lagkonkurranse med 38 lag gikk på en litt våt bane etter nattens nedbør, men det var flotte forhold hele veien. En stor takk til banemannskapene som virkelig har stått på for å presentere banen i sin beste stand. Hyggelig var det at et lag fra Grimstad Kommune stakk av med seieren, tett fulgt av våre egne Bjørn Morten Prestbakmo og Albert Geldenhuys.

Alt i alt, en meget vellykket helg. Takk til Vest Agder Bedriftsidrettskrets som valgte Bjaavann som bane, takk til organisasjonskomitéen hvor klubben var tungt representert, takk til stevnelder Tor Noraas og hans team av frivillige som gjorde arrangementet mulig, takk til sponsorer og betjeningen i klubbhuset, takk til dommere og funksjonærer – og selvsagt til alle deltakerne. Vi håper og tror at de tilreisende kommer tilbake til en av landets fineste golfbaner.

Fullstendige resultater finnes i GolfBox:

Singelturnerimg

Parturnering

Ordfører Harald Furre briljerte med golf sjargong på fredagens velkomstarrangement i Rådhuskvartalet. Han ble også invitert til Bjaavann.

Mens deltakerne fortsatt sov var banemannskapet i full gang lørdag morgen. Ricky tok bildet kl 05:30 lørdag morgen.

Første flight går ut kl 08:00 på lørdag.

Air Products stilte som generalsponsor og visste virkelig å profilere seg. Start-kit til deltakerne falt virkelig i smak. Tusen takk. I midten daglig leder i Bedriftsidrettskretsen Solveig Voldmo som også ser godt fornøyd ut.

Kveldens "seremonidamer" delte rundhåndtet ut premier på banketten. "Tause Birgitte", Else Seland Bjørgum, får låne mikrofonen et lite øyeblikk av Ingrid Wirching.

Vinnere på lørdag som er Bjaavannmedlemmer. Fra høyre Osmund Daland (herrer hcp 12-23,9), Anni Nybøen (damer hcp >24), Pemba Tamang (hcp < 12) og Longest Drive vinner Krassimir Hristov. Gartulerer!

Forventningsfullt publikum etter søndagens flotte parturnering.

Gundersen/Torgersen - vinnerparet fra Grimstad. Gratulerer! Til høyre har vi alltid tilstedeværende John Humborstad, leder i Bedriftsidrettskretsen.

Det glapp med et poeng for Bjaavannspillerne Prestbakmo/Geldenhuys, men de ser rimelige fornøyd ut likevel.