Sportslig utvalg

Kvalifisering til lag-NM 2022

Av: Roger Markussen  |  Publisert: 5. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I perioden 14. mai til 19. juni gjennomføres årets kvalifiseringsturneringer for lag-NM herrer, damer og junior. Kvalifiseringen passer for veldig mange spillere. Selv om du tenker at du ikke har noen sjanse til å kvalifisere deg, vil kvalifiseringsturneringene være en liten turneringsserie med god ramme og fine premier.

Kvalifiseringen til årets lag-NM består en liten turneringsserie på tre turneringer. Hver turneringer er en "vanlig" klubbturnering i tillegg til å fungere som kvalifiseringsturnering. De tre turneringene er:

Nr Dato Turnering Informasjon
1 14. mai Bjaavann Challenge 2022 18 hull, tee 64 (herrer), tee 56 (damer og junior)
2 6.juni GoldenChild Open 18 hull, tee 61 (herrer), tee 52 (damer og junior)
3 19. juni Sørlandstour 18 hull Sørlandstour (61/52) + 18 hull etter premieutdeling
Bjavann GK skal stille lag i følgende klasser:
  • Lag-NM herrer (2. divisjon) - spilles på Utsikten GK 16. - 17. juli
  • Lag-NM Damer (1. divisjon) - spilles på Stiklestad GK 15. - 17. juli
  • Lag-NM Junior (1. divisjon) - spilles på Hauger GK 30. juni - 1. juli

Poengberegning og generelle uttakskriterier finner du her

Vi oppfordrer alle medlemmer som har under 18 i hcp til å melde seg på. Det vil bli løpende oppdaterte rankinglister og det koster ingenting utenom de vanlige kontingentene for hver turnering. Det vil settes opp egne premier for spillere som er med i kvalifiseringen. (Det er mulig å være med i kvalifiseringen selv om du ikke kan spille alle tre turneringene)

Påmelding gjøres til Roger Markussen (roger.markussen@bjaavanngk.no) innen fredag 13. mai klokken 12:00.

Bjaavann skal også stille tre lag i seniorklassen, men her er det egne kvalifiseringsprinsipper (Bruker NSG-turneringer som utgangspunkt for uttaket). Mer informasjon om dette vil komme senere.

Kvalifiseringen gjelder også for juniorer så det er bare å melde seg på.