NM 2023

Velkommen til Bjaavann Golfklubb

Av: Nils Plathe  |  Publisert: 25. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I dag er det 70 dager til årets vakreste eventyr starter 3. august: Golf NM på Bjaavann golfbane!

Vi har vært så heldige å få arrangere Norgesmesterskapet i golf samtidig med at vi feirer 20-års jubileum for Bjaavann Golfklubb. Noen av oss har vært med siden starten. For en reise det har vært !
Det passer veldig godt å da kunne slå fast at banen og klubben er i den forfatning som vi alle drømte om. Med det som bakteppe går vi høyt på banen og slår fast at vi tenker å arrangere tidenes Golf NM!

Vi er allerede i gang, og når første utslag forhåpentlig lander i fairway er alle våre ca 120 frivillige i aksjon. Mange har vært i sving siden September i fjor. Kreative mennesker har kommet med ideer til hvordan vi kan gjøre dette til en opplevelse vi sent vil glemme.

Denne siden er opprettet for å holde oss alle oppdatert. Vi håper at det kan bli en underholdende opplevelse, men vi vil ikke avsløre alt som kommer enda. Men vi kan si noe om hva som kommer til å skje:
Søndag 30/7 Mandag 31/7 Tirsdag 1/8 Onsdag 2/8 Torsdag 3/8 Fredag 4/8 Lørdag 5/8 Søndag 6/8
Innspill Innspill Innspill Kvalik Spill NM Spill NM Spill NM Spill NM
  Pro Am Herrer/
Cut Paragolf NM Paragolf NM

Vi stenger banen for spill helgen før og allerede mandagen blir det innspill for deltakerne. De spiller i tre klasser: Herrer, Damer og ikke minst Para golfere.
Tirsdagen er satt av til Pro Am. Her vil de aller fleste av de aller beste norske spillerne være med. Hvem som kommer skal vi oppdatere etter hvert, kanskje med en liten presentasjon også.
Onsdagen spilles det kvalifisering og innspill.

Torsdagen braker det løs for ca 150 spillere. Disse spiller også fredag før det blir Cut og feltet halveres. I helga skal det da avgjøres, det står kongepokal på spill.
Og søndagen blir hele runden med avgjørelse sendt på Eurosport og Discovery+. Torsdag til lørdag blir det halvtimes sendinger hver dag med diverse innslag fra klubben og banen og kanskje fra Torvet i Kristiansand !!
Haugsrud og Bjørnstad stiller selvsagt i fistel som de pleier. Det blir kamera som følger lederballene og andre spillere underveis. Hos meg kommer dette til å stå på opptak, garantert!

Hilsen
Nils O. Plathe