Vinterbanen er klar!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 16. oktober 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fra i dag tilbyr Bjaavann vintergolf på vår spesialtilpassede 9-hulls Vinterbane. Det er derfor ingen grunn til å pakke ned golfkøllene når «nettene blir lange og kulda setter inn».

Utslag på Vinterbanens hull 9 - 174 meter over bekken

Vinterbanen ble designet av Stian Greenkeeper for et par år siden, og den var åpen vinteren 2017. Av ulike årsaker ble den ikke holdt åpen i fjor vinter. Nå er den igjen klar til bruk med nysnekrede utslagssteder og klippede vintergreener.

Stian vil aktivt bruke Banestatus på hjemmesiden for å innformere om hvilken bane som til enhver tid er åpen.

Banen er kompakt og ligger på hull 1 til 6, med siste green på hull 9. Spillelengden på de 9 hullene er 1506 meter og banens par for damene er 34, mens herrene må ta til takke med 30. Spilletiden for en 2-ball ligger gjerne på en drøy time.

Banen er ikke slopet, men om en vil telle (ikke-handicaptellende) poeng, eller nettoslag, anbefales å bruke antall tildelte slag lik sitt handicap. Vis også litt sjenerøsitet på vintergreenene (om det er en divot i puttelinja er det lov å flytte ballen) og ligger ballen nærmere hullet enn en meter, anbefales det at putten gis (husk å telle med «given» som ett slag). Ellers på banen brukes det ballplassering overalt.

Oversikt over banen og scorekort finnes her (pdf).

Vanlig booking (og bekreftelse) via GolfBox.
Det er også laget en «baneguide» og scorekort som kan hentes i klubbhuset.

Dagsgreenfee for golfere uten spillerett på Bjaavann er satt til kr. 150,- som betales via GolfBox, på greenfeeautomaten i klubbhuset eller (til nød) kan Vippses klubben (108987 Bjaavann Golfklubb i Greenfee-menyen).

Happy wintergolfing !!

Green 9 på vinterbanen