Vi trenger hjelp til VTG kursene

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 18. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Året 2020 startet rekordtidlig med årets første kurs allerede 7 februar – knapt før snøen hadde smeltet- men like brått som vi startet så kom pandemien CoVid19.

NGF stoppet all aktivitet og neste kurs ble ikke avholdt før 24 april med 19 påmeldte. Grupper på maks fire deltakere, strenge hygiene krav mm førte til at undertegnede la ned i overkant av 37 timer denne helgen.

Arbeidsmengden er nå blitt såpass belastende at vi må be om hjelp, den største kilden til nye medlemmer er VTG kursene – så viktigheten av dette må ikke undervurderes. Skal vi klare å fortsette kursene MÅ vi ha hjelp – og det haster.

Følgende oppgaver trenger vi hjelp til:

· Fadderansvarlig – Dette innebærer å sørge for at de som har tatt kurset har en person å spille med.

· Faddere - kursdeltakerne trenger en person som kan spille med i 1,5 timer. De som skal være fadder trenger ikke være trenere, kursledere, men kun veileder og «en skulder å gråte på» når de nye elevene skal ut for første gang på banen Din jobb er å vise dem hvordan man oppfører seg på banen og litt «rundt» spillet.

· Utstyrsansvarlig – Alle køller, bagger og utstyr som brukes på kurs må vaskes og sjekkes mellom hver deltaker – er du litt perfeksjonist? Elevene skal ha ett halvsett, en håndfull baller og noen pegger. Men alt må være vasket og rent.

· Medhjelper til kurset – Hjelpe til å ønske velkommen, klargjøre før kurs og prate litt med dem underveis i pausene. Vi ønsker at alle skal føle seg godt i varetatt – og jeg alene klarer ikke gi dem nok oppmerksomhet.

· Onsdagsgolfen – 6 hulls spill med faddere for de med HCP 54 – 37. Starttider fra kl.18. Her trenger vi noen som kan ta over organiseringen av dette og flere faddere.

Kan du tenke deg å hjelpe? Vi må ikke undervurdere viktigheten av å bli møtt med ett smil – av forståelsesfulle personer. Kan du ofre noen timer, enten på litt lengre sikt eller på noen bestemte datoer – TA KONTAKT!! kari-anne.hoiklev@bjaavanngk.no

Vi har noen datoer som haster:

19 mai: trenger 2-3 faddere 1345-1530
20 mai: «onsdagsgolfen» vi skal spille seks hull klokken 1800
. Dette er ett tilbud til alle med «klubbhandicap» som føler de trenger litt veiledning på banen – ikke teknikk!
23 mai: VTG kurs – Vi trenger 2-4 faddere\medhjelpere
. Både Kari-Anne og Gordon er til stede, men det trengs litt hjelp til ymse oppgaver underveis.

Ta kontakt med lederen av Nybegynnerutvalget Kari-Anne Høiklev.