Tøffe forhold under juniorenes sesongstart

Av: Per Øyvind Svenkerud  |  Publisert: 8. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sesongpremieren for Narvesen Tour gikk av stabelen på Kristiansand GK lørdag med ny turnering i Grimstad på søndag. Våre tre gutter fra Bjaavann fikk ikke helt de resultatene de hadde håpet på selv om det innimellom var noen lyspunkter.

På lørdag viste KGK seg fra både sin beste og verste side. Strålende sol, lynraske nyklipte greener og kraftig vind. Da er det lett å bli litt skjelven når første tee er trukket helt bak og man står der med tilskuere og kraftig mot- og sidevind.

Det så lovende ut for Adler Førsund (17) når han rundet ved klubbhuset med en birdie på hull 9. En lei skade i håndleddet ble vondere i løpet av dagen og Adler måtte dessverre trekke seg fra søndagens turnering. Han og Mathias Strand (16) ble nummer 6 respektive 7 i U19-klassen. I Grimstad på søndag havnet Mathias midt på resultatlista.

Eskil Jacob Svenkerud (14) slo en del gode slag begge dagene og ledet U15-klassen etter hull 6 i Grimstad, men det ble for mange slag rundt greenene. Han lagde to birdies på KGK.

Summasummarum ble det totalt 3 birides i helga, en del erfaringer når det gjelder course management og masse å trene på fremover.Vi takker de som har valgt å bli støttespillere og bidrar til juniorfondet. Dersom flere ønsker å støtte juniorene se vedlegg og ta gjerne kontakt med undertegnede.

Helga 13 - 14. mai spilles sesongens første Srixon Tour på Bjaavann for U15-klassene og på Sola GK for U19-klassene. Mari Filippa Høiesen Larsen (19) sesongdebuterer, Kristian Markussen (19) er revansjelysten etter Norgescupen på Meland og Eskil Jacob Svenkerud (14) gleder seg til å møte landets beste 13-15 åringer på hjemmebane.

Du kan følge dem via live-score:

GolfBox Tournament (Bjaavann U15)

GolfBox Tournament (Sola U19)