Til Minne

Av: Carsten Akselsen  |  Publisert: 29. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Helge Strand døde 24. april. Han var Nestoren i Seniorgruppen.

Helge Strand begynte med golf heller sent i livet. Han fikk medlemsskap fra sine barn som gave som åttiåring. Han begynte deretter å spille golf regelmessig, og var en fast deltager på seniorturneringene. Det tok ikke lang tid før han markerte seg på resultatlistene, og tok hjem mange premier.
Han spilte også aktivt om vinteren på simulator i Hannevika Golf.
Her var vi en gjeng på 8 spillere som holdt sammen i mange år. Helge var nestoren i gruppa.

Helge ble æresmedlem i Bjaavann Golfklubb på 90-årsdagen. Han var utstyrt med god helse, og derfor kunne han også spille golf som nittiåring.
Han var frontfigur når Bjaavann Golfklubb ble omtalt i Golfbladet, og
nevnte at Golf var en idrett som passet godt for eldre mennesker. Det var helse i vår idrett, og frisk luft og mosjon kunne kombineres med en gøyal ballsport. Dette stykket ble også tatt inn i Fædrelandsvennen, og gav god omtale og PR for klubben.
Helge blir begravet på torsdag 30. april, og med familien til stede.
Vi takker en fin Golfer og Gentleman for den tiden vi hadde sammen.
Vi lyser fred over Helge Strands minne.

Seniorgruppa på Bjaavann