Sterke prestasjoner av Bjaavanns juniorer i helga

Av: Espen Olsen  |  Publisert: 14. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Årets 7. utgave av Srixon Tour ble spilt på Asker Golfklubb i helga. Srixon Tour er en nasjonal turnering for de beste juniorene i landet.

Banen i Asker er en relativt trang og kort bane. I hvertfall for de eldste guttene, med mange muligheter for å nå par 4 hull fra utslaget og par 5 hull i 2 slag. De eldste jentene spiller banen bare noen få hundre meter kortere enn gutta, så den blir litt mer utfordrende for dem. Noe som viser seg på scorene. Været var upåklagelig. Kanskje til og med litt i det varmeste laget med tilnærmet vindstille og 28-29 grader midt på dagen.

En del av juniorene våre har regelmessig trent med Nicolai Langeland (PGA) siden i vinter. Det kan se ut som dette arbeidet begynner å bære frukter allerede.

I Jenter 19 stilte Mari Filippa, og hun leverte varene til de grader denne helgen. Hun spilte tre gode runder, og sikret seg med det andreplassen, og første gang på pallen i Srixon Tour, vi gratulerer. Hennes andre runde på 72 slag var veldig imponerende, og helgens beste blant samtlige jenter der ute. Sisterunden gikk hun ut i lederball for første gang, og holdt unna i kampen om andreplassen til tross for litt nerver. Runden ble avsluttet på hull 18 som er et par 3 over vann med 200 tilskuere tilstede.

Sjekk innlegg på Srixon Tours facebook side

Tilslutt – Eskil Svenkerud gikk i lederball i Kristiansandsmesterskapet i klasse B.