Nybegynnerutvalget med ny ledelse

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 5. juni 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det viktigste i klubben er å trekke til seg nye medlemmer. Derfor er jobben som blir gjort av Kari-Anne Høiklev uvurderlig. Hun er nå blitt leder for nybegynnerutvalget - igjen.

-Det er riktig at jeg skal få inn medlemmer på nybegynnerkurset "Veien til Golf" og inn i klubben. Så er det opp til medlemmene våre å få dem til å trives, gli inn i det sosiale miljøet.  Vi har nå gjennomført tre nybegynnerkurs. Deltakerne har vært i alderen fra åtte år til pluss 70 år.
 Samtlige som har deltatt har meldt seg inn i klubben forteller Kari-Anne.

Kari-Anne tok selv nybegynnerkurset i 2009. Allerede året etter ble hun med i nybegynnerutvalget og arbeidet da sammen med daværende proer Thomas Øderud og Morten Hæraas.  Hun ble med i årene som kom, men tok et par års pause. Nå er hun tilbake igjen og det er vi meget glade for.

- Det som driver meg er at golfsporten er sosial. Det skal alltid være hyggelig å komme ut på Bjaavann og så kan jeg forhåpentligvis gi dem en god start og hjelpe til med mestringsfølelsen. Men jeg poengterer igjen. Det er viktig at våre medlemmer sørger for at de blir inkludert i klubben. Derfor har vi en fadderordning for nye medlemmer og her er det plass til flere, sier Kari-Anne.
Nybegynnere som melder seg inn i klubben får også tilbud om "drop in" timer på rangen hver mandag fra klokka 18.00 til 19.00. Dette tilbudet gjelder i to år etter at de har gjennomført nybegynnerkurset. Mandag var det 14 "ferskinger" på "drop in" på rangen (imponerende) som blir ledet av klubbens golf pro Gordon og Kari-Anne som også har papirer på å være trener 1.

Det er imidlertid viktig å få nybegynnerne ut på banen. Derfor har Kari-Anne og Gordon i år satset på et tilbud der også. I juni og juli skal det gjennomføres spill med faddere for alle medlemmer i klubben med handikap 37 – 54 ute på banen en dag i uka. For golf er intet enkelt spill. Det kan vi alle skrive under på.

Har Kari-Anne tanker om hvordan vil skal trekke til oss nye medlemmer?
- Markedsføring er stikkordet. Jeg har ikke all verden tro på dette gjennom aviser, men aktivt bruk av crowd marketing via sosiale medier, noe vi også gjør. Drømmen er at vi kan lage en kinoreklame. På kino finner du alle ulike aldersgrupper som aktivt går ut å finner på noe og jeg tror dette kunne bli glimrende reklame for å starte med golfspillet i våre idylliske omgivelser, sier hun.
Kari-Anne poengterer også viktigheten av å få gamle medlemmer tilbake på banen. Derfor går det i disse dager ut et skriv til 766 ex-medlemmer av klubben.  22. juni skal vi arrangere en "Texas Scramble" - det mest sosiale spillform for de av våre utmeldte som igjen kunne tenke seg en tur på banen.

- Denne turneringen er helt uten forpliktelser til igjen å melde seg inn. Men det kan være akkurat det lille som igjen tenner gnisten. Her poengterer leder av nybegynnerutvalget at vi er avhengig av klubbens medlemmer. De må drive aktiv lobby mot denne gjengen som har lagt køllene på hylla - forhåpentligvis ikke for godt.

Vår Golfpro Gordon Murray

PS. Til helga begynner et nytt nybegynnerkurs og her er plass til flere..