Norge vant!!! Lasse Eidskrem i landskamp mot England !

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 19. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Norge tok seieren mot England med 3 poeng. Norge ledet med 6 poeng etter første dag i seniorlandskampen mot England på Tyrifjorden, men holdt sultne engelskmenn bak seg på dag 2.

Laget bestod av 6 spillere som spilte "brutto" (Lasse var en av disse) og 6 spillere som spilte "netto" (med Oddbjørn Åteigen fra KGK). Golfen i Kristiansand var derfor godt representert i kampen om vikingskiptroféet.

Første dag (tirsdag 18. september) var det fourballmatcher og Norge tok ledelsen 11,5 mot England 6,5. Bruttolagene spilte likt, mens nettolaget sikret norsk ledelse.

Andre dag var det 12 singlematcher i kampen om hele 36 poeng (første ni, andre ni og sammenlagt), så det var fortsatt helt åpent.

Det engelske laget kjempet heroisk, men våre gutter bet godt fra seg og berget seieren til slutt med 3 poeng.

Gratulerer Norge, gratulerer Lasse og Oddbjørn!