Lag-NM - Misset opprykk med minst mulig margin

Av: Espen Olsen  |  Publisert: 23. juli 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Bjaavann GK stiller lag i 1. divisjon i Sandefjord i helgen, etter fjorårets seier og opprykk på Utsikten GK

Det spilles fem runder golf i 1. divisjon. Fredagen spilles det foursome og fourball, Dette gjentas på lørdagen, for så å avslutte på søndagen med single-runder. De fire beste lagene rykker opp til eliten.

Årtes lag består av: Øyvind Larsen, Jonas Lønn, Kristian Markussen, Gordon Murray og Arne Sverre Salvesvold.

Vi ønsker årets lag lykke til i helgen!

Livescore her!

Fredag:

Etter to runder på fredagen så ligger vi på 7. plass. De fire øverste lagene rykker opp til eliten. Så gutta går ut på lørdagen med hensikt å knappe inn på denne. Stemningen i laget er bra, og mye bra spill. Det meldes om at alle på laget har lengder til å nå par 5 hullene på Sandefjord på to slag, med unntak av veteran Murray. Gordon har dog briliert med nærspill i en annen liga enn resten, og klarer seg som vanlig meget bra.

Foursome:
Lønn/Murray 75 slag
Larsen/Salvesvold 74 slag

Fourball:
Larsen/Lønn 72 slag
Markussen/Murray 69 slag

Stemningsbilde etter endt økt fredag

Lørdag:

Laget vårt leverer langt sterkere resultater på dag to. Det ble en god start på dagen med sterke runder i foursome. Fourball ble også betydelig bedre enn gårsdagen, og vi er kun 4 slag bak opprykk, både lag 3 og 4 er -18, mens vi er på -14 på en 5. plass. Vi har 25 slag tilgod på nedrykk, så dette blir enten opprykk eller bli i divisjonen.

Foursome:
Lønn/Murray 72 slag
Larsen/Salvesvold 69 slag

Fourball:
Larsen/Salvesvold 64 slag
Lønn/Markussen 67 slag

Søndag:

Single-runder:
Jonas Lønn
Kristian Markussen
Gordon Murray
Arne Sverre Salvesvold

De tre beste scorene blir tellende. Ved likt, teller 4. scoren.

Det ble en litt roligere dag på singelrundene.
Jonas og Gordon fullførte begge på PAR etter å ha vært både 2 og 3 under par.
Arne Sverre kom inn på +2 etter å ha kjempet seg gjennom en runde med kald putter.
Kristian begynte trått og var +4 etter 3. Han hentet seg inn og var +3 etter birdies på 13 og 16. En litt svak avslutning førte til +6 og 78 slag.

Laget endte som nummer 5 på samme score som Haugesund, men med ett fattig slag bak på scoren til fjerdemann.
Vi kommer sterkere tilbake neste år med en bedre fredag. Da kanskje også på hjemmebane;-)

Takk for turen og helsingar fra dere som har fulgt oss!!