Lag-NM 2021 - Kvalifisering

Av: Espen Olsen  |  Publisert: 10. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Her følger informasjon rundt uttak og kvalifisering til Lag-NM 2021 for damer, herrer og junior for Bjaavann GK.

Styret og klubben jobber med å etablere et sportslig utvalg, som fra neste sesong kommer til å ta seg av uttak, og ha en helhetlig sportslig plan på de idrettslige aktivitetene i klubben. Det er uttalt fra dagens styre at vi ønsker å ha et større fokus på det sportslige, og at vi ønsker å løfte den aktive idretten for klubben. Mandat for dette behandles på neste styremøte, og det vil komme mer informajson om dette senere.

Lag-NM dame og herrer spilles på Sandnes GK 17.-18. juli.
Lag-NM junior spilles på Kjekstad GK 30. juni - 01. juli.

Damer

I år forsøker vi å stille med damelag i Lag-NM. Laget består av 3 personer i kvinneklassen. Vi arrangerer en uttaksturnering onsdag 16.06 her på Bjavann, her spilles det slagspill uten handicap fra tee 52. Trykk her for å melde deg på til kvalifiseringen.

Herrer

Siden et sporstlig utvalg ikke er på plass enda, har utnevnt lagkaptein for herrelaget, Espen Olsen, og vår Head Pro Gordon Murray gjort noen vurderingen, og hørt på ønsker fra de antatt sterkeste spillerne i herreklassen. Dette basert på nivå og prestasjoner i Lag-NM i fjor. Dette har resultert i at vi har tatt ut følgende spillere til Lag-NM allerede:

Jonas Lønn
Gordon Murray
Øyvind Larsen
Arne Sverre Salvesvold

I herreklassen er det 5 plasser, og vi har satt opp en uttaksturnering onsdag 16.06 her på Bjaavann, her spilles det slagspill uten handicap fra tee 61. Trykk her for å melde deg på til kvalifiseringen.

Junior

Klubben har også meldt på lag i Junior-klassen, der stiller vi med både gutte- og jente-klassen.

Jentelaget er allerede tatt ut med Mari Filippa og Helle. Det er plass til en til, men foreløpig er det litt tynt blant jentene, da handicap bør være under 36. Neste år blir det kvallik med 10 jenter til start.

Guttelaget skal bestå av 5 spillere. Kristian Markussen og Gabriel Arni Sigursson er allerede tatt ut, da de vil prøve å kvalifisere til lag-NM herrer. Da gjenstår 3 plasser.

Vi arrangerer en uttaksturnering også for juniorene onsdag 16.06 her på Bjavann, her spilles det slagspill uten handicap fra tee 56. Trykk her for å melde deg på til kvalifiseringen.