Kvalifisering Lag-NM (Klubb 61)

Av: Øyvind Larsen  |  Publisert: 28. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Turnering over 5 runder i mai og juni. Brukes som kvalifisering til lag-NM. Vi rykket i fjor ned til 2. divisjon etter en skuffende 7. plass på Utsikten Golfklubb. Vi satser derfor hardt på opprykk i år. Vi planlegger uansett å ha det veldig moro underveis! Turneringen spilles 18. og 19. juli på Norsjø Golfpark.

Vi arrangerer i år 5 kvalifiseringsrunder til lag-NM. 2 runder i mai og 3 runder i juni. Vi setter ingen handicap-begrensning på deltakelse i kvalifiseringen. En av rundene i mai og to av rundene i juni blir tellende. 4 av lagets spillere blir tatt ut på resultater fra denne kvalifiseringen, mens siste spiller på laget blir et wildcard som sportslig utvalg tar ut. Vi spiller selvfølgelig brutto slagspill uten hcp. For de som kommer med på laget, er det 3 obligatoriske treninger i begynnelsen av juli.

Vi setter en spilleavgift på 400,- totalt for alle 5 rundene (pluss avgift for 16.mai turneringen), som betales før første kvalifiseringsrunde. Pengene vi får inn går så langt det lar seg gjøre til å dekke spilleantrekk til de 5 som blir tatt ut, og til premiering av topp 3 sammenlagt. I tillegg til closest to pin premier i kvalifiseringen. Premiering gjøres på bakgrunn av totalresultat MED hcp.

I tillegg inviterer vi alle som har deltatt på turneringen til å bli med på tur. Vi har i utgangspunktet booket to campinghytter på Norsjø Ferieland. Her er det grei plass til 12. Vi undersøker muligheten for å bestille flere hytter. Pris for overnatting blir rundt 1000,- pr hode, avhengig av hvor mange vi blir.

Planen er da at vi reiser bort alle mann fredag 17. juli og spiller innspill på Norsjø Golfpark. På kvelden blir det grilling og chippe-konkurranser på campingen. Lørdag spilles foresome og fourball. Da er det mulighet for resten å booke starttider på Kongsberg, før vi treffes på kvelden igjen.

Søndag spilles singelrunder før vi piler hjemover.

Håper så mange som mulig er interessert i å være med. Og selv om du ikke kommer med på laget, er det fortsatt mulig å bli med på turen. Det er jo minst like moro!

Meld dere på i golfbox (Klubb 61), eller send en e-post til oyvind.larsen@bjaavanngk.no eller si ifra til Gordon i shoppen.

Følgende datoer er satt av til kvalifisering:

Dato Kl Generell info
Lør 16. mai 08:00 Klubbturnering hvor deltakere kan velge utslagssted. Alle som deltar i kvalifisering må spille tee 61 (Du må selv melde deg på denne i Golfbox)
Fre 22. mai 16:00 Vi blokkerer de tidene vi trenger og spiller fra tee 61
Fre 05. juni 16:00 Vi blokkerer de tidene vi trenger og spiller fra tee 56
Lør 13. juni 13:00 Vi blokkerer de tidene vi trenger og spiller fra tee 61
21. juni 15:00 Denne dagen er det siste runde av NM senior (Satser på å få til en runde på ettermiddagen)