Kristian spiller Global Junior Golf i Blokhus

Av: Espen Olsen  |  Publisert: 8. april 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Torsdag morgen reiste Kristian til Danmark for å gjøre seg klar til å spille en internasjonal juniorturnering i Blokhus. Som moralsk støtte hadde han med seg Thomas (storebror), Marius (fetter) og pappa

Turneringen spilles over 54 hull med 18 hull per dag fra lørdag til mandag.

Lenke til livescoring finner dere her: https://globaljuniorgolflive.com/blokhus-junior-open/

Det er 55 deltagere i gutter u18, hvorav 28 er fra Norge. Det var både regn og vind som møtte oss på kaia i Hirtshals torsdag formiddag. Når temperaturen var ned mot nullpunktet var det bare tilfeldigheter som avgjorde om det var vann eller snø som pisket oss i ansiktet.

Torsdagen ble brukt på treningsfeltet og rangen. Dessverre har Kristian fått såpass mye fart på køllehodet at han knuste slagflaten på sin 3w. Proshopen hadde ikke stivt nok skaft, så han må klare seg uten denne på turneringen.

Fredagen var den offisielle dagen for innspill. Solen tittet da frem utover dagen, men en sur vind gjorde at vi måtte dekke oss godt til likevel.

Kristian slår ut i morgen klokken 11.50. Det er meldt sol, men vindhastighet på 14 m/s med over 20 i kastene vil gjøre banen svært krevende. De 6 300 meterne som skal spilles blir føles fort en del lengre når det er bløtt bakken, og de noen av de lengste hullene er for smale til å drive ??. Kristian gleder seg masse og har fokus på enkle arbeidsoppgaver, samt å holde hodet kaldt når vinden suser mellom ørene.

Klubben ønsker Kristian lykke til med helgens turnering!