Informasjon til spillere

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 8. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Under disse corona tider så er det veldig viktig at alle medlemmer og gjester følger restriksjoner som er plassert ved klubbhuset og utslaget på hull 1.

Nedslagsmerker & Divots
- Nedslagsmerker og divoter. Banemannskapene har gjort en fantastisk jobb på banen. Derfor er det synd at vi stadig må minne spillere på å reparere nedslagsmerker og legge på plass divoter. I tillegg så er det klare regler for at vi skal ta med oss all søppel, flasker, brukte pegger og det som burde være unødvendig å si- sigarettsneiper og snusposer.

Banearbeidere
- Nå som banen er fullbooket hele dagen er det viktig at vi tar hensyn til våre banearbeidere som er ute på banen for å gjøre spilleforholdene enda bedre for oss. Husk at det er mannen i klipperen som bestemmer om det er klart til å slå. Så vent på klarsignal.

Score registrering i golfbox
- Vi minner om at under disse corona tider så er en golfrunde på Bjaavann GK ikke hcp tellende. Det betyr at du ikke skal registerere noe score i golfbox.

Drivingrange
- Drivingrange åpner iløpet av skjærtorsdag.
Vi har fjernet flere matteutslag slik at det er god avstand mellom mattene, plukket inn alle vinterballene, og fyller ballmaskinen med Callaway rangeballer av topp kvalitet. I tillegg har vi fjernet alle ballkurvene pga smittefare

Regler for bruk av Drivinrange:
- Ta med egen bøtte eller pose til å ha ballene i. Vi har tatt vekk ballkurvene da disse er en smittefare.
- Det er ikke lov å plukke baller som er slått ut fra rangen.
- Det skal ikke ligge igjen ubrukte baller på mattene, disse skal kastes ut på rangen.
- Betaling gjøres ved kontaktløs betaling på ballautomaten med bankkort eller rangekort.

Ellers gjelder de generelle regler for godt smittevern, som at du holder deg hjemme om du har symptomer og holder god avstand til andre.