I helgen var Bjaavann GK godt representert på senior touren.

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 9. mai 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

NSG turnering 5.5.19 på Sola og Bærheim

Etter at det var tålig bra værforhold på Stavanger på lørdagen, var værgudene litt vrange igjen på søndagen. Temperatur rundt frysepunktet, stiv kuling og regnbyger på Sola Golfklubb og Bærheim Golfklubb skulle man tro ville medføre høye scorer.

Men slik ble det ikke. Mange postet sin beste runde på søndagen, bl.a. Alf Børge Birkeland, som forbedret scoren med 23 slag fra lørdag. +8 på Sola i det været var intet mindre enn imponerende. Det holdt til en 5. plass i kl. 2, på samme score som vinneren av klassen.

Også Trond Stomnås spilte på seg litt selvtillit igjen på Sola etter en blytung dag på lørdagen og forbedret scoren med 14 slag til +16.

Klasse 3-5 spilte på Bærheim, og her gav nok vinden litt mere utslag. Beste plassering fikk Pemba Lama Tamang, som slet seg inn til en 8. plass i klasse 3 med +22