Gratulerer til våre nye klubbmestre !

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 28. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdagens runde fra Mats Ege (-8) levnet ingen tvil om hvem som var sjefen blant herrespillerne.

I helgen gikk årets viktigste turnering av stabelen og hele 75 av klubbens mest ivrige spillere stilte til start. Det ble den "folkefesten" vi drømte om. Herrene spilte tre runder, damer og deltakerne i seniorklassene klarte seg med to.

Greenkeeperne hadde lagt hele sin sjel i å få baneforholdene perfekte slik at våre spillere skulle få optimale forhold. Både fairways, bunkere og greener var helt perfekte, men den kraftige vinden på fredag ettermiddag gjorde nok forholdene vanskelige for de fleste. Lørdag og søndag ble helt perfekte bortsett fra en "rotbløyte" lørdag ettermiddag.

Årets suverene klubbmester på herresiden er Mats Ege.
Han var i tet fra start av og så seg aldri tilbake. Fredagens 72 runde i kraftig vind satte en standard kun Øyvind Larsen og Atle Bartha var i nærheten av. Med tre slags ledelse gikk Mats ut på  lørdagens runde. Og slik golf har de færreste sett før: 4 birdies - par - 4 birdies = 28 slag på front 9, 6 par - birdie - par - bogey = 36 slag på back 9 gir en runde på 64 slag. Skal tro om Mats var litt irritert etter en avsluttende bogey på hull18? En real knock-out på nærmeste konkurrent Øyvind Larsen som spilte en meget sterk par-runde. Søndagens runde ble en ren parademarsj for Mats (71 slag), total score -9. Andreplassen gikk til Øyvind Larsen (+6) og Atle Bartha (+13) tok siste pallplass. Totalt var det 24 deltakere i "formel 1"-klassen.

64 slag fra tee 61 på dagens bane må vel være banerekord?
Marius Torp vant P4 Tour Cutter & Buck Open med 65 slag i juni 2006 (antakelig fra sorte utslag, dagens 64) noe som da var ny banerekord. I ettertid er det gjort endringer på banen og hullrekkefølgen, og det er vel ikke registrert noen offisiell banerekord for "nye" Bjaavann.

Les også Lokalsporten i Fevennen

Deltakelsen på spinnesiden var litt under hva vi hadde håpet på, men de to andre damene kunne ikke gjøre noe med Lisbeth Lunden som vant klart. Gratulerer!

Vinner av klassen herre 50-59 ble Atle Rørheim, som etter lørdagen hadde opparbeidet seg en fire slags ledelse. Eivind Knutsen kom meget sterkt på slutten og etter søndagens runde stod disse likt. Omspill måtte til og her trakk Atle det lengste strået med en flott birdie på omspillshullet, nummer 18. Bjarne Larsen fulgte et stykke bak på tredjeplass. Det var 19 deltagere i klassen.

Vinner av klassen herre 60-69 ble i kjent stil Oddleif Olsen. Han hadde en fire slags ledelse etter lørdag og hadde også den beste runden på søndagen. Suveren seier med 10 slags margin. Videre på lista fulgte Pål Tørres Østberg og Jan Åge Nordlie. Det var 17 deltagere i klassen.

De to damene i seniorklassen 60+ måtte også ut omspill som Sally Hoff vant foran Claire Jebsen.

Oscar Jebsen knep seieren i klassen herre 70+ med ett fattig slag. Andreplassen ble delt mellom Kjell Arnvard og Odd Nikolai Terning.  Det var 10 deltagere i klassen.

Gratulerer til alle våre nye klubbmestere!
Parkeringsplassene på VIP-parkeringen for kommende år går til Lisbeth Lunden og Mats Ege.

Turneringskomiteen og alle spillere takker greenkeeperne for en super innsats!

Vi ses neste år!