GGG trenger nye golfhjelpere!

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 12. februar 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Per Anders Havnes som har vært en stor drivkraft i GGG gruppa opplyser om at det trengs mer krefter.

Det har vært en meget god og aktiv sesong for GGG gruppen tross pandemien.

Per-Anders Havnes kommer med følgende rapport for året som har gått:

" Oppslutningen fra deltakere har vært meget god. Vi har hatt fra fem til atten deltakere hver gang. Ut over dette har nå ti stykker blitt ordinære medlemmer i klubben, noen av dem med delvis dekning av sin kontingent fra prosjektmidlene i GGG. Det betyr at det spilles mange GGG-runder også utenom de avsatte timene på mandager, men med vanlig registrering i Gofbox."

I år har klubben hatt samarbeid med Energiverket som er Førstelinjetjenesten for psykisk helse i Kristiansand kommune, med Bymisjonen i Kristiansand og med Parkinsonforeningen i Kristiansand.

I år som tidligere, skyldes det gode resultatet de frivillige som stiller opp hver mandag gjennom sesongen. En stor takk til alle som var med som golfhjelpere i 2020!

Klubben ønsker selvfølgelig å videreføre dette arbeidet - og håper derfor at flere golfere kan være med å bidra som golfhjelper på dette flotte prosjektet.

Den viktigste oppgaven for en golfhjelper er å være en sosial partner et par timer på mandagene. Vi tar med våre gjester ut på banen og spiller noen få hull, eller vi går på driving rangen. Underveis gir vi litt instruksjon og passer på sikkerheten. Dette er et uhøytidelig, lavterskel tilbud som alle golfere – også nybegynnere – kan bidra til. Vi møter med et smil og får smil og latter og i retur.

Det er vaktliste for golfhjelperne, og to til fire golfhjelpere møter opp hver gang. Hver golfhjelper gir beskjed om når og hvor ofte det passer å stille opp. Det tar 2-3 timer hver gang. Omtrent 1,5 time går med til spill, og så samles alle på klubbhuset en halv time til vafler og kaffe og en god prat. Det går litt tid i forkant for å klargjøre utstyr og i etterkant for å sette utstyret på plass.

Ta kontakt med Per-Anders Havnes  (pahavnes@gmail.com / 488 65 884) hvis du har lyst til å prøve deg når sesongen kommer i gang, eller om du bare har lyst til å høre litt mer.