Garmin Norgescup - Resultater og bilder

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 3. september 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Hvilket arrangement det ble!! Endelig var værgudene på vår side under en viktig turnering. Det var bare godord å høre fra både spillere, dommere, gjester og forbundet. Dette ble fantastisk god reklame for Bjaavann. En stor takk til de mange frivillige som bidro til et vellykket arrangement - ingen nevnt, ingen glemt!

Sist helg, 31. august - 1. september, ble årets nest siste Garmin Norgescup spilt på Bjavann Golfklubb. I en særdeles jevn herreklasse var det bare sju slag som skilte de åtte beste. I dameklassen måtte det omspill til for å kåre vinneren.

Vår egen Jonas Lønn gikk hardt ut og ledet etter første runde på en flott 71 runde. Litt rusk i maskineriet gjorde at det til slutt ble en glimrende fjerdeplass, kun 3 slag bak vinneren. Gratulerer, Jonas!

Rekordjevnt

Mikkel Antonsen hadde tilsynelatende full kontroll før de to siste hullene på søndag. To bogeyer gjorde det mer spennende enn det Drøbak-golferen kanskje kunne tenkt seg, men det var likevel nok til å vinne med ett slags margin foran Frithjof Rasmussen (Grini GK), med en totalscore på på +1.

(Topp 3 i herreklassen: Antonsen, Rasmussen og Karlsen. (Foto: Garmin Norgescup)

På de neste plassene fulgte Tom Røed Karlsen (Nøtterøy Golfklubb) på +3, Jonas Lønn (Bjaavann GK-Kristiansand) på +4, og videre Magnus Kreken Randsted (Larvik Golfklubb) og Max Hartmann (Losby GK).

Omspill

I dameklassen måtte Mia Sandtorv Lussand (Fana GK) og Rikke Nordvik (Stavanger GK) ut i omspill for å kåre en vinner, etter at begge var +7 etter tre runder.

Topp 3 i dameklassen: Lussand, Nordvik og Lied. (Foto: Garmin Norgescup)

I omspillet avgjorde Lussand på første hull. Mine Othilie Riis Lied (Fana GK) endte på 3. plass (+11).

Arrangøren melder om utrolig fine dager på Bjaavann, og en fantastisk spennende bane i veldig god stand.

Neste - og siste turnering - i årets Garmin Norgescup spilles 14. til 15. september på Gamle Fredrikstad GK.

LeaderBoard for Garmin Norges Cup sammenlagt

Mange flotte bilder ligger i albumet på vår facebook side som kan sees via denne linken: