Bjaavann Juniors på tur til Stavanger i helga.

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 23. juni 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Narvesen Tour på Stavanger GK

22. – 23. juni reiste vi 5 juniorer fra Bjaavann for å representere klubben på den fantastiske banen i Stavanger. Vi møttes til innspill på lørdagen, hvor også de voksne fikk prøve banen. Vi gikk 18 hull i strålende vær, og spillerne fikk sjekket ut banen og laget playbook til den store begivenheten dagen etterpå. Hvem som måtte betale middag etter den uhøytidlige konkurransen holder vi hemmelig.

Etter runden reiste vi til hotellet for en bedre middag og Norge- Australia på TV i baren. Kun et fåtall fikk med seg hele straffekonken. Lite søvn og golf hører jo ikke sammen.

For de som ikke har spilt Narvesentour tidligere, var det nok en liten overraskelse med dommere tilstede og høytidlig opprop av spillerne på første tee, men en god opplevelse for alle.

Alle spilte god golf i konkurransen. Undertegnede gikk sammen med brødrene Svenkerud, Eskil og Sverre i klassen Mix 9-12 år. Sammen med mor Kirsti, var det en fornøyelse å se de i fri utfoldelse på golfbanen. Veldig mye bra golf fra begge to.

I klassen jenter 13-15 år, var det nok litt uvant for Mari Filippa å spille slag, hvor ballen må i hullet uansett. Det ble ett hull med veldig høy score, som gjorde at scoren endte på +10 netto. Men med 32 stableford-poeng var hun greit fornøyd. Og det frister til gjentakelse. Det holdt til delt 4. plass blant de nest eldste jentene.

I klassen gutter 13-15 år stilte Emil Terning. Han er vår mest erfarne Narvesentour spiller, og syns nok det var hyggelig med selskap fra hjemmeklubben etter å ha vært bortimot eneste deltaker de siste
årene. Han hadde en rufsete innspillsrunde på lørdagen, men dårlig generalprøve og alt det der… Han gikk +1 netto da det gjaldt, som holdt til 3. plass netto og en sterk 2. plass brutto.

I den grommeste jenteklassen 16-19 år, hadde Helle Tange Jensen en veldig bra dag. Hun gikk +2 netto, med siste 9 på imponerende -5. Det endte med seier i klassen netto, og 2. plass brutto.

Takk til alle spillere, samt Odd, Svein og Kirsti for en fantastisk tur. Dette må gjentas!

Øyvind Larsen
Leder juniorutvalg

Fra venstre: Emil Terning, Helle Tange Jensen, Mari Filippa Larsen, Sverre & Eskil Svenkerud.