Bedriftidretten 2020 - Resultater & Bilder

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 14. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 12. september ble plasseringsfinalene i årets Bedriftsgolf serie i Kristiansand gjennomført på Bjaavann Golfklubb. I år har 18 bedriftsidrettslag med to spillere på hvert lag duellert mot hverandre åtte mandager siden årets oppstart 18 mai.

Serien spilles i et matchplay-format hvor hver kamp enten vinnes, spilles uavgjort eller tapes og lagene tar med seg scoren inn i en tabell. Det var resultatet etter dette seriespillet som ga grunnlaget for plasseringsfinalene, der nummer en på tabellen spilte mot nummer to om første- og andreplass. Nummer tre spilte mot nummer fire 4 om tredje- og fjerdeplass osv.

Lørdagens spillform var todelt, da man de første ni hullene spilte fourball, en spilleform hvor alle spiller sin egen ball og det er den beste i laget som registreres og måles mot
motstanderne. De siste ni hullene spilte man greensome, en spilleform hvor man slår annenhver gang på samme ball til den er i hullet.

Tapte kun én kamp

Vinneren av grunnserien var Nikkel 1 fra Nikkelverket etter kun å ha tapt én av årets kamper. Laget består av Hans-Christian Andersen og Krassimir Hristov. I lørdagens finale møtte laget Birdiegutta fra Kristiansand kommune, representert ved Erik Koveland og Tore Løvland, i det som ble en tett og jevn kamp helt til det siste.

Nikkel 1 trakk til slutt det lengste strået og kunne heve trofeet som velfortjente mestre i årets bedriftsgolfserie i Kristiansand. I kampen om tredje og fjerdeplassen var også et lag fra Nikkelverket representert. Nikkel 2 ved Ingarth Kallevik og Kai Johansen duellerte mot Tom Reidar Natvig og Joelian Hirst fra JFP Services. Nikkel 2 gikk seirende ut og sikret seg tredjeplassen i årets serie.

Endelige plasseringer i årets bedriftsgolfserie:

1.Plass: Nikkel 1 (Nikkelverket)
2.Plass: BirdieGutta (Kristiansand Kommune)
3.Plass: Nikkel 2 (Nikkelverket)
4.Plass: JFP Services
5.Plass: ColorLine OB (Color Line)
6.Plass: Pieder Ro (Vertshuset Pieder Ro)
7.Plass: Skanska 3 (Skanska Norge)
8.Plass: APAS (Air Products)
9.Plass: Nordea (Nordea Kr.sand)
10.Plass: Skanska 1 (Skanska Norge)
11.Plass: Elkem Tigers (Elkem Fiskaa)
12.Plass: IHF (Idrettens bedriftslag)
13.Plass: Elkem Sunny Boys (Elkem Fiskaa)
14.Plass: Brandsdalgroup
15.Plass: NOV golf (National Oil Wel)
16.Plass: Skanska 2 (Skanska Norge)
17.Plass: Happytimes (Kristiansand Kommune)
18.Plass: Kommunen (Kristiansand Kommune)

Vinnerne av Det gyldne dasslokk 2020, Inge Fossdal (t.v.) og Kenneth Fossdal fra bedriftslaget Kommunen. Foto: Morten Sevilhaug

Premie til sisteplass

I idrett ender man fort med kun å løfte fram vinnere og toppkampene, det være seg bedriftsidrett eller annen form for organisert idrett. Deltakelse er viktig. Uten deltakelse kunne man heller ikke kåret vinnere og med det i bakhodet har det de siste årene blitt delt ut et trofé også til laget som kommer sist. Vandrepokalen «Det gylne dasslokk» representerer viktigheten av å delta under slagordet «selv om golfen kan ha gått rett i dass, har din deltakelse vært gull verdt.»

Godt samarbeid

I et år hvor en global pandemi har medført en rekke begrensninger i samfunnet, der idretten ikke er noe unntak, har det for mange vært ekstra gledelig å kunne få være med på bedriftsgolf. Det er takket være et svært godt samarbeid mellom Agder Bedriftsidrettskrets og Bjaavann Golfklubb, samt enorm interesse og pågangsvilje fra deltakende bedriftsidrettslag, at årets serie har gått knirkefritt.

Alle deltakere har vist stor forståelse for de ekstra retningslinjene man har måtte forholde seg til i år og flere har uttalt at bedriftsgolfen er et av ukas høydepunkter.

Bjaavann Golfklubb ønsker å si tusen takk for et fantastisk samarbeid sammen med Bedriftidretten i 2020 og håper på videre samarbeid til neste sesong!

Ønsker din bedrift å starte lag i bedriftidrett serien?
Ta kontakt med Morten Sevilhaug - epost: Morten.Sevilhaug@bedriftsidretten.no