Baneåpning Torsdag 14.April

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 11. april 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Endelig kan vi melde om åpning av banen. Golfbox åpnes for booking mandag klokken 12:00.

Det er fortsatt fare for frost om morgenen, så vi åpner ikke for booking før 09:00. Om frosten sitter i lengre enn det vil banen holdes stengt til banemannskapet mener det er forsvarlig å åpne.
Ps. Banen står blokkert til dugnadsarbeidere frem til 12:00 torsdag, informasjon om dette kommer på mail mandag.

Når det gjelder banen ser det veldig greit ut. Greener er stort sett i fin stand og får første runde gjødsel og en klipp før påske. Vi får ikke klippet fairway eller rough, det heller ikke strekt seg allverden siden høsten her. Bunkere holder vi på med og alle skal være raket før åpning, men vi rekker ikke å kutte sammtlige kanter denne uken. Et par bunkere merkes også med blå stake da disse har for lite sand og vår leverandør ikke har siktet ny før neste uke.
Vi følger med på utviklingen på utslagssteder og vil vurderer bruk av matte på hullene med mest slitasje.

Vi gleder oss til å få medlemmer og gjester ut på banen igjen og tillater oss en liten huskeliste.
  • Alle skal ha betalt medlemskap eller greenfee og være registrert i golfbox før spill
  • Divots og nedslagsmerker er like viktig som alltid.
  • Banemannskap har forkjørsrett og vi ber alle vente til klarsignal blir gitt før de slår.

Vi ser frem til en flott sesong!

Mvh
Banemannskapet og Administrasjonen.