120 glade golfere i Golfhäftet Trophy !

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 26. september 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbens andre Trophy turnering i 2018 kunne skilte med rekordhøy deltakelse. Hele 120 spillere kjempet om heder & ære og om mange flotte premier, ikke minst «billett» til neste års finale på Bro Hof Slott i Stockholm. Med 60 lag på startstreken ville de to beste lagene kvalifisere seg for Bro Hof spill.

Vi var selvsagt veldig spente på spillehastigheten med så mange spillere og doble baller på hele 12 hull. Dette gikk over all forventning og de første lagene var ferdige etter 4,5 timer. Det strålende været bidro til at stemningen var svært god underveis. Banen viste seg fra sin beste side, den siste tids nedbør tatt i betraktning, med nyrakte bunkere og raske og jevne, nyklipte greener. Takk til banemannskapene som står på for at vi skal ha det greit!

Det ble svært jevnt i toppen, men to lag hadde 40 poeng og begge skal til Bro Hof.
Vi gratulerer unge Kristian Markussen (14) og Kenneth Mayer (greenkeeper på KGK som skrøt av våre greener ??) og Roger Amundsen og Lennart Hallaråker på toppen av resultatlista.

I «nærmest pinnen» konkurransen var Anders Tellefsen 92 cm fra hullet og stakk dermed av med et par nye FootJoy golfsko.

Takk til alle som deltok og alle som ellers bidro til en flott golfdag på Bjaavann. Forhåpentligvis får vi en ny Trophy turnering til våren med nye «lodder & gevinster».

Resultatene finnes som alltid i GolfBox.

Bilder av samtlige deltakere ligger på klubbens Facebook-side.