Vi anbefaler; Top Nordic Golf !!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 6. august 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fire glade Bjaavann medlemmer dro fredag morgen til København med store forventninger til å spille golf på noen av Øresundsregionens topp baner – GRATIS! Det ble en uforglemmelig tur. Fem Top Nordic Golf baner (+ en Golfhäfte bane) ble besøkt før retur på søndag kveld.

Som de fleste kanskje vet har alle medlemmer med spillerett på Bjaavann mulighet til gratis golfspill på noen av Scandinavias flotteste baner. Det er enkelt å reservere gratis spilletid og en blir svært godt tatt imot på banene som har klubbhus og fasiliteter vi bare kan misunne dem. Mer info om Top Nordic Golf finnes her på hjemmesiden.

For den spillekåte kan vi anbefale følgende rundtur:
  • Fly til Kastrup fredag morgen – golfbag går som vanlig innsjekket bagasje på SAS/Widerøe og du kan ha en håndbagasje i tillegg.
  • Leiebil plukkes opp på flyplassen og kursen settes over Øresundsbroen
  • 40 minutter senere er du på på Bokskogens Golfklubb ved Malmø og klar for utslag i god tid før kl 9.
  • Etter en forhåpentligvis god golfrunde på en av klubbens to baner – Gamla Banan kan anbefales – settes kursen nordover mot Helsingborg.
  • Etter 50 minutters kjøring ankommer du Vasatorps Golfklubb som tilbyr baner i verdensklasse – 3 fantastiske 18 hulls baner + en litt kort 9 hulls. Tournament Course med linkskarakter og sterkt ondulerte ble kåret til Sveriges beste golfbane i 2015, 2016 og 2017. Men, før du slår ut bør du sørge for å ta for deg av restaurantens utmerkede lunsj buffet.
  • Finn deg et hotell i området, eller ta fergen tilbake til Helsingør i Danmark.
  • Om du vil slå på stortromma (siden golfen er gratis) kan du sjekke inn på Kokkedal Slot og etter en bedre frokost lørdag morgen gå rett ut på Kokkedals Golfklubbs flotte parkbane i lett kupert terreng som snor seg rundt slottet.
  • Etter runden kjører du en time sydover og ankommer Skjoldnæsholm Golf Center i tid for lunsj. Her er det to baner av høy kvalitet. Trent Jones Jr. Course, er en internasjonal mesterskapsbane designet av Robert Trent Jones Jr. (som jo også har designet vår bane)  og Old Course. Du spiller selvsagt Trent Jones banen og vil her kjenne igjen designfilosofien fra Bjaavann - mange ulike muligheter til å spille hullene avhengig av hvilken risikoprofil en velger.
  • Over veien fra klubbhuset kan du så sjekke inn på Skjoldnæsholm Herregård og kose deg i en bygning og miljø som går tilbake til 1600-tallet.
  • Søndag morgen er det kun 20 minutter til Ledreborg Palace Golf Club med en fantastisk linksinspirert bane designet av Sir Nick Faldo. Her løper fasaner, harer og rådyr over fairwayene og restaurant Fasaneriet i klubbhuset tilbyr fantastisk lunsj etter runden.
  • Du har nå spilt fem Top Nordic Golf baner på rappen, til en verdi av ca. 3000 kr i greenfee!
  • Om du orker mer golf anbefales en runde på Copenhagen Golf Centers flotte bane 25 minutter unna og bare 15 minutter fra flyplassen. Her spiller du for halv pris med Golfhäftet.
  • Du har tid til en dusj og en dansk bøff i klubbhuset før du sjekker inn på flyet og er tilbake på Kjevik kl. 21:55 søndag kveld.

Dette er en weekend det smaker golf av !!

Alle våre forventninger til Top Nordic Golf ble oppfylt. Anbefales på det varmeste!