Osselle - Langsiktig hovedsponsor for Simulatorsenteret

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 14. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Som hoved -sponsor av Simulator senteret, ønsker Osselle å gjøre selskapet synlig i sponsornettverket til Bjaavann golfklubb. Golfklubben har i disse dager en dedikert resurs på oppbyggingen av dette nettverket og det knyttes forventninger til at dette blir profesjonalisert og resulterer i en attraktiv arena for lokale bedrifter å finne sammen Vi planlegger videre å sette opp en Simulator vinter liga med gode premier gjerne i samarbeid med de andre sponsorene i nettverket & håper vi blir mange som kjemper om heder og ære når den tid kommer sier Runar Østbye.

Om Osselle:
-Osselle AS er en lokalt forankret IT partner og leverandør i Kristiansand. Vi er en tilvekst av vår storebror, Globetech AS, som er ledende innen IKT leveranser til shipping- og offshore industrien. Vi i Osselle ønsker å etterleve den samme kvaliteten på IT infrastruktur og sikkerhet lokalt. Osselle leverer løsninger til markante næringsaktører som blant annet industrieventyret Global Ocean Technology (GOT), kontorsystemene til Siem Offshore AS, Viking Supply Ships.

Flytting til BULK:
-Osselle AS, flytter datasentralen sin fra tyskernes gamle torpedolager i Marvika til N01 Campus på Støleheia. Siden 2014 har datasenteret ligget i det som en gang var den tyske Krigsmarines torpedolager, langt inne i fjellet i Marvika.
- Bulk på Støleheia er verdens beste lokasjon for datalagring. Energien er grønn og sikkerheten på topp. Faktisk synker vår kostnad, når vi ikke lenger trenger å vedlikeholde tre fjellhaller, to svære konteinere med back-up-generatorer og et avfukteranlegg.
- Våre lokale kunder ønsker at vi skal benytte en norsk tjenesteleverandør til våre IT-tjenester.

Osselle’s ambisjoner
- Ambisjonene våre er å bli Sørlandets største norske lokaleide IT bedrift innen 3-5 år. Fremoverlente ansatte skal levere skreddersydde IT- og datalagringstjenester til næringsaktører i SMB-markedet. Vi har også investert i en teknologiplattform Nutanix som gjør at vi er bransje ledende i vårt segment, forklarer Runar.

Vårt viktigste fortrinn:
Mer enn 20 års erfaring med svært krevende krav fra offshore og shipping industrien har lært oss mye om viktigheten av søkelys på godt samarbeid og strukturert arbeid, og hvor vi nå bygger videre på disse suksessfulle erfaringene. Vi ønsker primært å være en langsiktig strategisk partner fremfor tradisjonell leverandør-kunde forhold, noe vi mener begge er mest tjent med i det langsiktige løp

Våre tjenester er;
  • Backup-tjenester
  • Cyber security
  • Skytjenester
  • Serverdrift
  • Office365
  • Prosjekt

Datasentertjenester på vår Nutanix plattform
  • Virtuelle server tjenester (VPS)
  • Drift IT infrastruktur
  • Datalagring
  • Mikrosegmentering
  • 24/7 Support tjeneste

Ta gjerne kontakt for mer informasjon, og husk at jeg er alltid på banen!
Runar Østbye: 974 21 084 / runarby@osselle.no / Osselle.no