Høstdugnaden - 23.oktober 2021

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 3. oktober 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi inviterer til årets høstdugnad ute på banen

Velkommen til Høst dugnad på Bjåvann golfbane lørdag 23.oktober.

Det nærmer seg slutten av golf sesongen (i hvert fall her til lands) og det er igjen tid for dugnad ute på banen.
Vi har tidligere også tatt oss av klubbhuset osv. Dette kommer vi ikke til å prioritere denne høsten da det mest sannsynlig blir gjort noen forandringer med klubbhuset og dette vil i etterkant kreve rengjøring osv.
I hovedsak så er det banen og ute områdene som krever stell

Som de fleste ser og noen har erfart så har underskogen rundt om banen utviklet seg i stort monn denne sommeren.
Hoved oppgaven denne høsten vil være å renske opp og fjerne underskog og busker/ kratt som er kommet opp siden siste opprensking..

Det er for det meste små busker og trær som er grodd opp de siste årene, dette ser jo ikke så bra ut og det blir vanskelig å finne eventuelle baller som havner i disse områdene langs de forskjellige hullene.

Klubben har begrenset med utstyr når vi blir flere enn de som normalt trakterer rydde utstyr på banen.
For å vi skal få best mulig resultat og fjernet mest mulig av disse små trærne er det flott hvis dere kan ta med en liten håndholdt rydde sag eller hage saks.

Har noen tilgang til motordrevet rydde sag eller motorsag er dette et kjærkommet tilskudd denne dagen. (HUSK VERNE UTSTYRET)

Ta med eget utstyr: Hage/ rydde sag, hage saks - motorsag for de som har- Hansker.

Vi forsetter på samme måten som tidligere med oppsett av «flighter» og en «leder» for hver gruppe.
Vi får mat og drikke levert på arbeidsstedet som tidligere.

Påmelding i GolfBox eller via denne linken: https://tourentry.golfbox.dk/?cid=3153006
Oppmøte: 09:00
Avslutter rundt klokken 14:00

Jo tidligere dere melder dere på jo lettere er det for oss som skal planlegge å få satt sammen gruppene og begynne planleggingen.

Velkommen!

Rune Ottesen