Banen

Rangen i "new look"

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 11. oktober 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vår bane er "The Norwegian Beauty" - et smykke. Men nå er også driving rangen oppgradert og virkelig blitt innbydende. Et syn som vi kan være stolt over når vi kommer kjørende inn til banen.

Av Oddleiv Moe

Det skal nå også bli langt gøyere og bedre å ta seg en tur på rangen. Vår eminent pro Gordon Murray har da også ved en rekke anledninger sagt at akkurat her bruker medlemmene for lite tid.

Det er et enormt dugnadsarbeid som er blitt foretatt. Her har Tordensskjolds soldater i klubben igjen lagt ned mange timer og oppgradert drivingrangen flerfoldige hakk. Takk til dem!

Alle mål ute på rangen er fra et punkt i senter av utslagsstedene og alle mål er korrigert for motbakken fra 100 meter og utover. Dvs. at 150 meters merket står slik at det tilsvarer et slag 150 meter på flat mark.

Vi har flagg i alle regnbuens farger -  røde og hvite ruter på 40 meter, rødt flagg på 80 meter, blått flagg på 90 meter, gult flagg på 120 meter, hvitt flagg på 120 meter og flagg med svarte og hvite ruter på 160 meter. Dessuten har vi avstandsskilt på 50 m, 100 m, 125 m, 150 m, 175 m og 200 m.

Bredden i dette området er på 20 meter med innbydende hvit singel i ytterkantene. Så nå er det bare å øve presisjon og lengde.

Igjen takk til de involverte. Dette har virkelig løftet anlegget vårt.

Kosta og Jon Arthur monterer avstandskiltene