Banen

Banen åpner!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 17. mars 2016  |  Siste nyheter  |  Arkiv

På styremøtet onsdag slapp vår eminente greenkeeper Stian katta ut av sekken, og svarte på tusen kroners spørsmålet fra våre medlemmer - når blir baneåpningen 2016? - Baneåpning 11. april - Dugnad 9. april

Av Oddleiv Moe

- Mandag 11. april går startskuddet for årets sesong på Bjaavann, sa Stian.  I for åpnet han  banen 1. april. Rangen åpner allerede på lørdag.

Men før vi slår våre første slag på banen skal det være dugnad. Datoen er 9.april. Det er en lørdag. Så det er bare å krysse av i almanakken. Noen timer lørdag formiddag setter vi av for å ta et tak for klubben i vårt hjerte.

Jeg kan love at dugnadsgeneral Jan Åge Nordlie kommer tilbake med purringer for klubbens vårdugnad. Som en ekstra gulrot til all som kommer på dugnaden er det også tilbud om å spille en dugnadsturnering søndag 10. april - Bjaavann Masters. Her blir det kamp om den berømte blaseren. Senere på kvelden bli det hyggeaften på klubbhuset der vi følger denne turneringen.
Påmeldinger i GolfBox.

Fra 11. april er vi tilbake til "normaltilstanden" igjen med vanlig spill på banen.

Stian opplyste at nå smelter snøen raskt, og for å fremskynde prosessen perforeres is.

- Det er alltid spennende å se hva som har skjedd når snøen forsvinner. Men det ser ut som vinteren har fart greit med gresset, dog ikke fantastisk. Gresset er imidlertid ikke dødt Så nå har vi vært heldig to år på rad, sa Stian som også la til at korthullsbanen nå ville være stengt en ukes tid.