Banekomitéen

Test av nytt dreneringssystem på fairway 9

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 23. mai 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I handlingsplanen for banen som ble vedtatt på årsmøtet står det at vi skal kjøre en test av passiv kapillær drenering (PCD). I går ble arbeidet utført på fairway 9. Det blir svært spennende å se om denne metoden gir de ønskede resultater i området hvor de fleste lander etter utslaget.

Passiv kapillær drenering ( PCD) er et relativt nytt system som kan innstalleres med minimale forstyrelser på overflaten og ikke noe av overflaten må byttes ut.

En effektiv maskin gjør alt i en operasjon: slisser bakken, legger dreneringsrøret og etterfyller med sand.

Vi har valgt ut et problemområde på fairway 9 som vi håper systemet skal kunne forbedre. Det blir spennende å se.

Kristiansand Golfklubb kjører også en test og de har valgt green 1 som testområde.