Juniorutvalg

Våre spillere

Møt de fem hardsatsende juniorene som representerer klubben vår på Narvesen Tour og Srixon Tour, i NM og flere andre turneringer.

Mari Filippa Høiesen Larsen (18)
Hcp: 3,6
I bagen: Ping G425 Driver, Ping GLE2 5-wood, Mizuno Fly High 5-hybrid, Mizuno Hot Metal Pro JPX919 jern 6 til PW, Titleist Vokey SM9 wedger 50, 54 og 58 grader, SC Special Select Squareback2 Putter.
Beste golfminne 2022: Lederball og 2. plass på Srixon Tour i Asker
Hvor mye trener du? Ca. 35 timer i uka på det meste om vinteren og 50 om sommeren. Går på KKG Toppidrett.
Tre viktige mål i 2023: Vinne på Srixon Tour, spille en turneringsrunde brutto par eller bedre og ball speed på 140 mph med driveren..
Meg som golfspiller om 5 år: Da er jeg på golfcollege i USA og snart proff
Nicolai om Mari Filippa: Som mange av de mest talentfulle jentene har hun veldig treningsvilje og lyst til å bli bedre. Har i løpet av dette året fått noen opplevelser som viser henne og andre hvor god hun faktisk kan bli.

Kristian Markussen (18)
Hcp: +0,4
I bagen: Titleist TSR-3 driver, Callaway Epic Max 3-wood, Titleist TSi2 hybrid, Taylormade P790 2-jern, Titleist 300 jern 4 til P, Titleist Vokey SM9 wedger 50, 54 og 58 grader, King Cobra Grand Sport AL 41’’ langputter.
Beste golfminne 2022: Hole-in-one på Srixon Tour på Asker GK. Ledet Srixon Tour på Bjaavann på våren.
Hvor mye trener du? 25-30 timer i uka på vinteren og 50 om sommeren. Går på Akademiet Toppidrett.
Tre viktige mål i 2023: Vinne på Srixon Tour, 5 turneringsrunder på -5 brutto eller bedre og 15 turneringsrunder under par.
Meg som golfspiller om 5 år: Sisteåret på college i USA og på vei inn i profflivet
Nicolai om Kristian: Han tatt store steg treningsmessig det siste året og begynner å slå stygglangt! Toppnivået til Kristian har hevet seg betraktelig og jeg forventer flere konkurranserunder godt under par til sommeren.

Adler Førsund (17)
Hcp: 6,6
I bagen: Mizuno St Z 220 Driver, Mizuno JPX 921 Forged 4 jern til G, Pro Ace Wedger 52 og 60 grader, Ping Ancer 4 putter.
Beste golfminne 2022: Første runden jeg spilte på Miklagard. En bane hvor jeg fikk utnyttet mine lange slag. Senket også hcp ganske mye i løpet av året.
Hvor mye trener du? Nå på vinteren ligger det på rundt 25 timer i uka. Går på Akademiet Toppidrett.
Tre viktige mål i 2023: Under 4 i hcp i løpet av sesongen. Over 120 mph i clubspeed med driveren i løpet av vinteren. På pallen på Narvesen Tour.
Meg som golfspiller om 5 år: Drømmen er å komme seg til USA som collegespiller.
Nicolai om Adler: Fra tidlig i høst har han tatt enorme steg golfteknisk. Viser stor treningsvilje, har gode fysiske forutsetninger og kommer til å lære mye i sin første sesong som konkurransegolfer.

Mathias Strand (16)
Hcp: 7,1
I bagen: Cobra King F9 driver, Cobra Fly-Z 4-wood, Callaway x-forged 21 grader utility iron, Titleist T100 5jern til P. Titleist Vokey  SM9 wedger 50, 54 og 58 grader. TaylorMade Spider EX putter.
Beste golfminne 2022: Når jeg vant netto og ble nr. 2 brutto på Narvesen Tour i Vrådal. Avsluttet med å chippe i for eagle på hull 18.
Hvor mye trener du? Ca. 10 timer i uka på vinteren. Dobbelt så mye på sommeren.
Tre viktige mål i 2023: Kvalifisere meg til flere Srixon Tour. Vinne brutto på Narvesen Tour. Senke hcp til 4 eller bedre.
Meg som golfspiller om 5 år: For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt. Hvis jeg får god fremgang de neste årene så kan det hende jeg fortsatt satser da.
Nicolai om Mathias: Han har en ro over alt han gjør. På sitt beste har han et nydelig jernspill hvor han går rett på pinnen – ikke ulikt en annen veldig god norsk golfspiller.

Eskil J. Svenkerud (14)
Hcp: 8,1
I bagen: Titleist TSR3 Driver, Callaway Rogue 5-wood, Callaway Mavrik 4-hybrid, Titleist T200 jern 5 til P, Cleveland RTX wedger 50, 56 og 60 grader, Scotty Cameron Phantom
Beste golfminne 2022: At jeg senket hcp fra 25 til 9 i løpet av fire måneder og debuterte på Srixon Tour.
Hvor mye trener du? 20-25 timer i uka på vinteren og en del mer om sommeren.
Tre viktige mål i 2023: Spille fast på Srixon Tour og få en topp 10 plassering, senke hcp til 3 eller bedre og spille en turneringsrunde brutto par eller bedre.
Meg som golfspiller om 5 år: Da er jeg ferdig på toppidrettsgymnas og har nettopp startet på golfcollege.
Nicolai om Eskil: Hobbygolfer som nå har tilbakelagt sin første sesong som aktiv golfspiller. Han viser stor vilje og nysgjerrighet i treningsarbeidet. Uten at det går på bekostning av andre har Eskil alltid tro på seg selv.