Turneringer

Garmin Norgescup til Bjaavann i mai 2018

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 30. november 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det blir storturnering på Bjaavann lørdag – søndag 26.- 27. mai, 2018. Garmin Norgescup er toppen av våre nasjonale turneringer. Gøy at Norges-eliten blir å se på banen vår i mai. Måtte noen av våre egne spillere også hevde seg i det gode selskap.

Fra NGF's hjemmeside:
"Garmin Norgescup er nasjonale forbundsturneringer for damer og herrer og som arrangeres i samarbeid mellom NGF og golfklubbene.

Målgruppen til Garmin Norgescup er primært spillere over junioralder som ønsker å konkurrere på et høyt nasjonalt nivå og spillere som ønsker å utvikle seg til å kunne ta steget opp til et høyere internasjonalt nivå. Turneringene teller på verdensrankingen for amatører (WAGR).

Turneringene er åpne for amatører og profesjonelle født i 2001 eller tidligere som har gyldig medlemskap i golfklubb tilsluttet NGF eller annet nasjonalt golfforbund.

Norgesmesterskapet og NM Match inngår på Garmin Norgescup, og har egne regler for deltagelse."

Dette er toppen av turneringer i Norge og det vil medføre at klubben må legge seg ekstra i selen for å gjennomføre et prikkfritt arrangement. Mer info kommer nok fra Turneringsutvalget etterhvert.