61 spillere i flott Grønt Fokus Championship 44 turnering

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 10. juni 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Stor takk til klubbens samarbeidspartner Grønt Fokus for en flott turnering lørdag 10.juni. Gratulasjoner til verdige vinnere Hien Pham og Olav Engehagen! Takk til 61 deltakere, til banemannskap for nyklipte greener og til grillmestrene for deilig mat! Takk også til værgudene som ga oss tro på at regn fortsatt eksisterer….

54 herrer og 7 damer stod kl. 10:00 klar på banens 18 utslag merket 44 – det var klart for kåring av klubbens Tee 44 Champions. Dette er utslaget både damer og klubbens seniorer oftes bruker på sine turneringer. Som vanlig viste deg seg fort at mange herrespillere med fordel kunne ha trent litt også fra dette utslaget.

Men, mye god golf ble vist og i herreklassen ble det registrert hele 90 Birdies. I tillegg briljerte fire spillere med Eagle; Jørn Hannevik på hull 6, Olaf Røed på hull 16 og på hull 18 hadde både Torstein Lømsland og Pemba Tamang full klaff.

Damene var kledelig beskjedne og holdt seg til Par og Bogeyer.

I Dameklassen kunne ingen tukte Hien Pham med 75 slag netto. Gratulerer! Turid Hallaråker fulgte tettest på med 78 og på tredje plass kom Inger Kristine Hegg med 80 slag netto.

I herreklassen var Ola Engehagen utilnærmelig med 66 slag netto. Gratulerer med storspill! Paal Østberg og Osmund Daland gjorde også sine saker bra og besteg pallen med hhv. 69 og 70 slag netto.

Turneringens «feteste» scorekort leverte Gordon Murray med 9 birdies. Arbeidsuhell på hull 1 og 6 resulterte i en 6. plass, men 66 slag brutto lar seg absolutt høre!

Turneringsutvalget ved Jørn Hannevik, Paal Østberg og Lasse Kleven hadde stålkontroll på arrangementet og glade grillmestere Kjell Kjønås og Bjørn Andresen sørget for at ingen gikk sultne hjem.