Proshop & Kafe

Trenger frivillige på klubbhuset

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 3. april 2017  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbhuset skal bli vårt sosialt treffsted. Men for at det skal fungere trenger vi medlemmer som er villig til å ta et tak i kafeen. Så dette er en appell for å få frivillige til å melde seg.

Tekst &foto: Oddleiv Moe

Vi har vært så heldige at vi har fått en fagmann til å gå i bresjen for å få sving på kafeen. Jan Spieler har bakgrunn som sjef for "Klubben", Gautefall, etc. Jan meldte seg inn i klubben for ett år siden, men for ham har det falt helt naturlig å ta et tak for Bjaavann. Men, han kan selvsagt ikke makte dette alene.

- Vi trenger cirka 15 frivillige i skuldersesongen - fra nå til Sankt Hans og etter 10. august, sier Spieler som har lagt sitt liv innen idretten siden 10 års alderen. Han har blant annet vært formann i alpinklubben og badmintonklubben.

- Hvorfor begynte du med golf?
- For 10 år siden fikk jeg et golfsett i gave (60 år). Det ble stående i skapet. Men da meldte min gode venn Jørgen Aall Flood meg på et nybegynnerkurs. Jeg lovet å ta kurset, men ikke mer. Etter kurset var jeg solgt! Golf er knall, sier Spieler.

- Hvorfor allerede stikke nesa frem og gyve løs på å få kafeteria/proshop opp å stå?
- Klubbhuset er hjertet i klubben. Dessuten passer dugnad for oss pensjonister. Nå har vi pensjonister i klubben som klipper og plukker baller på drivingrangen. Det er mitt håp om at vi også kan få pensjonister inn bak disken i kafeterian. Men vi trenger også de som er yngre enn de som får lønn fra Nav. De bør kunne ta sine tak på ettermiddagen, håper Jan.

- Hva kreves?
- Ingen CV. Vi snakker om å gjøre en felles instruksjon, der vi lærer oss hvordan kassen fungerer og hva vi skal servere. Vi satser på enkle retter. Dette er noe alle kan klare, så jeg håper at flere av medlemmene nå melder sin interesse for klubbens nyansatte sekretær.

- Hvor ofte må de stille seg til rådighet og hvor lenge blir øktene?
- Her skal vi være fleksible. For noen passer det fire timer - andre kan jobbe lenger. En fire timers vakt og så en runde på banen blir et hyggelig dagsverk, sier Spieler som ånder for å få fart på det sosiale i klubbhuset. Med årets baneomlegging passerer vi klubbhuset fire ganger.

Her er et par muligheter for å melde seg interessert:

Send mail til: post@bjaavanngk.no
eller ta direkte kontakt med Espen Hegland (klubbsekretær) i klubbhuset eller på tlf 94000123