Endringer i nabospillerettsavtalen med KGK?

Av: Glenn Ugland  |  Publisert: 6. desember 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nabospillerett i KGK i 2020??

Dagens nabospillerettsavtale med KGK er vedtatt avsluttet. Styret i KGK er informert, og en enkel modell med årsgreenfee og rabatterte greenfee-satser er foreslått. Alt er ikke på plass ennå, men det gode samarbeid klubbene imellom skal definitivt fortsette også i 2020.

Etter en noe komplisert avtale hvor en betaler for spillerett hos naboklubben i sin egen klubb, oppretting og vedlikehold av booking-grupper i GolfBox og etterskudds avregning av mellomhavende klubbene imellom er et forslag til ny avtale oversendt Kgk. Hovedtrekkene vil være:

• Årsgreenfee – eller nabospillerett om en vil – som kjøpes på vanlig måte i naboklubben. KGK har allerede en slik kategori for 2019. Dette blir tilbudet for dem som vil være aktiv i begge klubber.
  • Rabattert greenfee – ved booking av spilletid med ditt medlemsnummer vil du automatisk få opp rabattert greenfee hos naboklubben. Et tilbud for dem som ikke spiller så mye i naboklubben. Dette har vært etterlyst i lang tid av denne medlemsgruppen.

Annet samarbeid som omfatter at barn og juniorer spiller gratis, at ansatte i begge klubber spiller gratis og at ingen betaler greenfee på de respektive klubbgolf-turneringene (Guttetirsdag, Seniorturnering, Gubben og Damedagene), samt Kristiansandsmesterskapet, formoder vi vil fortsette.

For styret i Bjaavann GK
Knut Notland