Nye golfregler fra nyttår!

Av: Terje Nilsen  |  Publisert: 1. november 2018  |  Siste nyheter  |  Arkiv

The Royal and Ancient Golf Club of St Andrews og United States Golf Association har revidert og forenklet noen av golfreglene med virkning fra 1. januar 2019.

De fleste av oss synes nok at golfreglene både er mange og kompliserte.

Nå er det vel ingen katastrofe om en på en ikke-handicaptellende selskapsrunde sammen med gode venner spiller etter "egne" regler så lenge alle er enige, men vi oppfordrer selvsagt alle til å følge reglene uansett.

Vi anbefaler derfor at du i vintermørket grundig går gjennom de nye endringene og R&A/USGA har laget 25 små videoer som på en enkel måte forklarer hva som er nytt.

Disse finner du på YouTube på denne linken.

Det finnes også gratis app'er å laste ned ("R&A Rules of golf" kan anbefales - foreløpig er ikke den norske versjonen klar, men appen finnes både på engelsk, dansk og svensk). Det opplyses fra NGF at det ikke vil bli produsert ny regelbok på norsk.